17.7.09

10 הפירות הכי מזוהמים בשאריות של קוטלי מזיקים

"תאכלו אורגני", לאחרונה אנו שומעים את זה יותר ויותר, אבל לעיתים זה עלול להיות יקר וקצת קשה למצוא את הפירות שאנו אוהבים בגרסה האורגנית, למרות שכיום רוב המצרכים זמינים עבורנו ברשתות השיווק ובמחירים נוחים. כיצד נוכל לדעת איזה פירות הכי מומלץ לרכוש רק בגרסה האורגנית?

להלן מדריך לגבי הפירות שהכי מומלץ לרכוש אורגני, ובאיזה פירות יש הכי הרבה קוטלי מזיקים:

1. אפרסק: ממוקם בראש רשימת הפירות המלאים ביותר בקוטלי מזיקים, עם קומבינציה של יותר מ: 53 סוגים שונים של קוטלי מזיקים....די דוחה כשמעכלים את הכתוב, שטיפת הפרי או קילוף הקליפה לא יעזרו יותר מידי. לגבי פרי זה: רכשו רק אורגני, למען בריאותכם, כל עוד זה אפשרי.
2. תפוח: הרבה רופאים ממליצים לנו לאכול תפוח אחד ביום, אבל אכילה של יותר מידי תפוחים שגודלו באפן קונבנציונאלי מתבררת כמסוכנת ועלולה לשלוח אתכם לרופא. בתפוחים נמצאו 50 סוגים שונים של קוטלי מזיקים, כך שאם את או אתה אוכלים תפוח במקום מסטיק במטרה להיאבק בריח רע מהפה, כדאי מאוד שתאכלו תפוח שגודל בצורה אורגנית.
3. נקטרינה: עם 97.3% מהדגימות שנבדקו כללו קוטלי מזיקים, נקטרינה נמצאה במקום השלישי ברשימה, עם מטען גבוה של קוטלי מזיקים.
4. תותים: עם 38 סוגים שונים של קוטלי מזיקים שנמצאו בסך הכל בבדיקות, ממקמים את הפרי במקום הרביעי. קנו אותו מגידול אורגני מתי שאפשרי.
5. דובדבן: ממוקם במקום החמישי ברשימת הפירות הכי מזוהמים. אכילה ממנו חושפת את אתכם/ן ל 10 סוגי רעלים שונים.
6. ענבים: הפרי השישי הכי מזוהם ברשימה.
7. אגס: הבא בתור ברשימה הוא האגס.
8. פטל: מספר 8 ברשימה. ואיזה נזק יכולה לעשות כמות קטנה של קוטלי מזיקים על פרי פטל קטן ? על פי מחקר שנערך בעיתון מקצועי של רפואה וסביבה נמצא כי אנשים שנחשפו אפילו לרמה נמוכה מאוד של קוטלי מזיקים עלולים לחלות במחלת פרקינסון פי 1.13 יותר מאלו שלא נחשפו כלל. אז האם לא שווה ללכת לרכוש אורגני בפעם הבאה?
9. שזיף: כמו הפירות הקשים האחרים ברשימה, קשה לקרצוף ולניקוי מהיר.
10. תפוז: סוגר את הרשימה במקום העשירי והלא כ"כ מכובד. אחת הסיבות להיותו ממוקם נמוך ברשימה היא עקב הקליפה העבה שיש לו, לעיתים אנו משתמשים בקליפה בבישול ואפייה (עוגות תפוזים), במקרים כאלו מומלץ להשתמש בתפוזים מגידול אורגני.

הבדיקות נערכו על ידי קבוצות עבודה סביבתיות (Environmental Working Group) ופורסמו כחלק ממדריך קניה לקהל הרחב, בניסיון לחנך את הצרכנים לגבי בעיות סביבתיות והדרכים להימנע מסיבוכים רפואיים בחיי היומיום.

שיטת העבודה שעל פיה הגיעו לתוצאות התבססה על 6 שיטות בדיקה שונות שבה נבדקה כל חתיכה של פרי;

נבדק אחוז הדגימות שבהם נמצאו קוטלי מזיקים בכלל.

נבדק אחוז הדגימות עם 2 או יותר סוגים של קוטלי מזיקים.

המספר הממוצע של קוטלי המזיקים בכל דגימה.

הכמות הממוצעת של כל קוטלי המזיקים בכל פרי בסך הכל.

הכמות המקסימאלית של קוטלי המזיקים בדגימה בודדת.

מספר קוטלי המזיקים שנמצאו בסך הכל בדגימה.

על פי הקריטריונים הנ"ל חושבה הכמות המשוקללת של שאריות קוטלי המזיקים הנמצאים בכל פרי.

עולם ירוק בקניון קריית אונו

עולם ירוק בקניון קרית אונו
בין התאריכים: 20/7/09 - 22/7 , ימי שני עד רביעי השבוע, בשעות 08:30-20:00 פעילות בנושא "עולם ירוק"


במשך ימים הפעילות ייהנו המבקרים מסדנאות והפעלות בנושא "ירוק". דוכני תצוגה המוכרים את מרכולתם הירוקה והאורגנית והאקולוגית, בין הדוכנים תוכלו למצוא גם את מוצרי Kid'O - בגדים אורגניים לתינוקות וילדים,
כמו כן יהיו הפעלות בנושאי מיחזור, סדנאות אלטרנטיביות לכל גיל, פעילות חוץ של מוזיאון חיפה בשיתוף שחקנים ומדענים – מופעים המשלבים הדגמות מדעיות עם הסברים מרתקים.
פעילות מרתקת להורים וילדים, כדאי לבוא, יהיה מעניין, כדאי להתחיל להביא למודעות ילדיכם את הנושא הירוק !!!

בכל יום בשעה 18:00 מופעים מדהימים:


  • יום ב' 20.7 – שרון שחל ודדי זוהר- מופע צבעוני לכל המשפחה חגיגה של שירים ,ריקודים משחקים ומקצבים עם שרון שחל - כוכבת "דיגדיגדוג", התוכנית "הורים וגורים" ודדי זהר – "מחסן השטוזים", "שירי משחק" ועוד...
  • יום ג' 21.7 - החיפושית הממוחזרת: ילדת הטבע בכדור הארץ – הילדה מגוללת סיפור עם 3 חבריה הטובים: אדמה, אויר ומים.
  • יום ד' 22.7 - החיפושית הממוחזרת: ילדת הטבע בכדור הארץ – הילדה מגוללת סיפור עם 3 חבריה הטובים: אדמה, אויר ומים.

12.7.09

מספר טיפים כיצד לשמור את הבית נקי ומאוורר בעזרת מוצרים טבעיים

כולנו צריכות מידי פעם עזרה במלאכת ניקוי הבית, במיוחד כשזה מגיע לכתמים עקשנים. בדרך כלל אנו רוכשות חומרי ניקוי קונבנציונאליים, אלו הנמצאים על מדפי הסופר- מרקט. אם נאמין לכול מה "שמוכרים" לנו רשתות השיווק והיצרנים הגדולים, הארונות יתמלאו ויוצפו בחומרי ניקוי (והאמת זה קורה בבתים רבים). לכן היצרנים הגדולים ממציאים כ"כ הרבה סוגים ומותגים של חומרי ניקוי, כול אחד למטרה ייעודית אחרת, עם אריזה אחרת, בצבע אחר, עם מגוון ריחות לבחירה וכו'... הכול במטרה שתרכשי עוד ועוד מוצרי ניקיון, והם יגדילו את רווחיהם.
קיימים מוצרים טבעיים רבים שאת יכולה לרכוש על מנת לבצע עימם את כול עבודות הניקיון שאת צריכה. המוצרים הכי שימושיים ומועילים הם: סודה לשתייה (Bicarbonate of Soda), וניגר, לימון, שמנים טבעיים ושמן זית...אם את מצוידת בחומרים האלו בביתך את יכולה לנקות אותו בדרך ידידותית לסביבה, ועדיין יישאר לך הרבה מקום בארון מתחת לכיור!
הלבנת החריצים בין אריחי קרמיקה- אם אריחי הקרמיקה והחריצים שביניהן התלכלכו, ערבבי כמות קטנה של סודה לשתייה (Bicarbonate of Soda) עם מעט לתת של וניגר מזוקק (זה הלבן) עד שנהייה עיסה אחידה ודביקה. לחצי את החומר בין האריחים, להשאיר למשך שעה, נקי את החומר בעזרת מברשת שיניים, מבטיחה שהתוצאות ידהימו אותך!!
ניקיון של כיור מסריח- לעיתים כיורים יכולים להתלכלך ולהיות אפילו מסריחים מאוד. במקום להשתמש ב"חומרים הקשים" לניקוי כיורים (כי הם ממש לא בריאים לנשימה, ויש להם השפעות הרסניות על הסביבה גם בתהליכי הייצור וגם לאחר השימוש) נסי את זה: קחי 150 גרם של סודה לשתייה והגירי אותה על הכיור המלוכלך, לזה הוסיפי 1/2 כוס של וניגר מזוקק וכמה טיפות של שמן לימון. התמיסה תבעבע, תלחש ותצפצף (הילדים יאהבו את זה), השאירי את הכיור כך כשעה או אם אפשרי לילה שלם, שפכי על הכיור קומקום של מים רותחים וכול הריחות הרעים ייעלמו מהכיור.
ניקיון של החלק הפנימי של המיקרו- המיקרו-גל עלול להיות די מזוהם ומלוכלך משאריות מזון בחלק הפנימי, דרך מצוינת לנקות אותו היא בעזרת חצי לימון טרי בתוך קערה עם מעט מים. הניחי את הקערה במרכז המיקרו והפעילי למשך 15 שניות. האדים מהמים, יתערבבו עם החומצתיות של הלימון, וזה ירכך את שאריות המזון והכתמים מדפנות המיקרו. לאחר מכן פשוט העבירי סמרטוט לח ושטפי עם מים.
הכיני בעצמך חומר להברקת הרהיטים- החומרים הקונבנציונאליים להברקת רהיטים יכולים להיות רבי עוצמה וחזקים, אבל עדיין את יכולה ליצור גם בעצמך חומר טבעי להברקת הרהיטים: השתמשי בבקבוק ספריי, הכניסי לתוכו 1/4 כוס של שמן זית, 12 – 15 טיפות של שמן לימון מעורבב עם מעט מים, ערבבי ורססי כמות קטנה על בד סמרטוט ואיתו נגבי את הרהיט. ניתן להגיע להבהקת הרהיט על ידי שפשופו בעזרת בד יבש ונקי. חשוב לזכור לנער את הבקבוק לפני כול שימוש. החומר הנ"ל אינו מתאים לפלסטיק, פורמייקה, או רהיטי זכוכית בגלל השמן, אבל את יכולה להשתמש בפתרון נוסף: בבקבוק ספרי נפרד ערבבי קצת וניגר ומים, עם כמה טיפות של שמן לבנדר. רססי את הרהיט הבהיקי ומרקי עם סמרטוט יבש.
הכיני לעצמך מטהר אוויר טבעי- לאחר שתסיימי את כול עבודות הניקיון בביתך, תרצי ליצור אווירה נעימה ומרגיעה בבית. למה לא להכין מטהר אוויר טבעי? זה הרבה יותר טוב ממגוון מטהרי האוויר שקונים בסופר- אלו מכילים חומרים רעילים! קחי בקבוק ספריי קטן ומלאי אותו עם מים קרים, הוסיפי לזה כ- 12- 15 טיפות של שמן לבנדר אורגני ורבע כפית סודה לשתייה, נעריי בעדינות לערבוב החומרים ורססי מסביב. אאהה איזה ריח טוב!
דרך אגב: לסודה לשתייה יש שימושים רבים כחומר ניקוי- הוא מנקה ביעילות כתמים של מיץ, קפה ויין, מתאים גם לניקוי של מסרקים ומברשות, תמיסת סודה לשתייה ומים מתאימה גם בניקוי עדשות מגע (חשוב לשטוף טוב לאחר השימוש!!!). תמיסה של מים חמים עם סודה לשתייה יעילה בניקוי כלי כסף (מסיר את הציפוי השחור).

***על אף הניסיון להיות פוליטקלי קורקט, בבתים רבים מלכת ניקוי הבית עדיין נמצאת באחריות האישה. אי לכך מאמר זה רשום בלשון נקבה, אך בכל מקרה הוא פונה לנשים ולגברים כאחד***

יום בריאות לקהילה

ביום ד' בעוד עשרה ימים, בתאריך 22/07/09 יערך "יום בריאות לקהילה".
האירוע יערך במרכז למחול "רעים", ברחוב הופיין 44, חולון.
לתאום השתתפות יש לחייג 03-5035299
אז מה הולך להיות שם?
במקום תהיה מכירה בדוכנים של מוצרי בריאות ואורח חיים בריא, בין הדוכנים תוכלו למצוא את מוצרי חברת Kid'O - בגדים אורגניים לתינוקות וילדים.
כמו כן, יהיו פעילויות חינם, והרי אנו כישראלים תמיד נשמח להיות מוזמנים ומזדמנים באירוע שאינו דורש מאיתנו להכניס את היד לארנק עבור כל פיפס....ביום זה תוכלו להתנסות בשיעורי פעילות גופנית בתחומים שונים: פילאטיס, שיאצו, עיצוב הגוף, התעמלות בונה עצם, יוגה, אירובי דאנס, קיקבוקס ועוד...
בנוסף יתקיימו מגוון הרצאות, שיועברו על ידי מיטב המרצים בתחומם, בנושאים מגוונים כמו: טיפוח ושימור העור, גישה חדשנית לבריאות הלב, בריאות האישה מלידה ועד גיל המעבר.
במקום יערכו טיפולים הוליסטיים (מסאז'ים, רפלקסולוגיה, טיפולי פנים) במחירי הכרות.
הכניסה לחדר הכושר תהיה חופשית.
הינכם מוזמנים לאירוע מהנה שיערך באווירה בריאה וקלילה.