24.8.09

חדש במתחם בזל - תל אביב: Kid'O בחנות "ילדותי"

לאחרונה הכנסנו מספר פריטים שלנו בחנות ילדותי הממוקמת במתחם בזל בתל אביב.

כתובת: ילדותי תל אביב - בזל 34 . טלפון 035445694
הקולקציה כוללת בעיקר בגדים בסיסיים כמו: בגדי גוף עם שרוול ארוך ושרוול קצר ומכנסיים ארוכות. הבגדים במגוון צבעים ומידות מאימים לתינוקות במגיל 0 עד שנה וחצי.
כל הבגדים שלנו עשויים 100% כותנה אורגנית ועומדים תחת הפיקוח הקפדני של ארגונים בין לאומיים בלתי תלויים המאשרים כי הבגד גודל וייוצר תחת הסטנדרטים לגידול כותנה אורגנית.

***הבגדים בחנות לתקופה מוגבלת בלבד עד סוף ספטמבר***

21.8.09

מי אמר שזה מסובך להיות ירוק? בעזרת כמה עצות פשוטות, כל יום הוא יום ירוק

קצת תשומת לב ואכפתיות יוכלו לשפר את הבריאות שלנו ושל יקירנו ואת הסביבה שלנו, באמת שלא מסובך להיות ירוק! בעזרת כמה עצות פשוטות, כל יום הוא יום ירוק.

אלף, בית, גימל...
כבו את האורות כשאתן עוזבות את החדר. סגורו את הברז בזמן צחצוח השיניים. הוציאו את המטען של הטלפון הנייד מהשקע כשהוא לא בשימוש.

הוציאו את הרעלים מהחיים שלכם
החליפו חומרי ניקוי המשמשים אותכן במשק הבית לגרסה האקולוגית והידידותית לסביבה, קנו בחנויות טבע סבונים, ותמרוקים המיוצרים ללא ניחוחות סינטטיים - חפשו על התווית כי המוצר אינו כולל fragrance, scent


שמרו על מי התהום שלנו נקיים
באתרי פסולת רבים בארץ סילוק הפסולת נעשה על ידי קבורתה תחת שכבות של אדמה- פסולות זו מחלחלת באדמה ומרעילה את מאגרי המים שלנו, לכן המעיטו את השימוש בבקבוקי הפלסטיק, פלסטיק זה אינו מתקלה.
השתמשו במימייה נקייה מרעלים, הניתנת לשימוש חוזר, עשויה ממתכת אל- חלד. מימייה כזו מתאימה בדיוק לילקוט הגב של ילדך.

נייר או פלסטיק?
אף לא אחד. שמורו את שקיות הניילון ושקיות הקניות ואת החפצים האישיים של הילדים בשקית קומפקטית העשויה מנייר ממוחזר. ארוז את ארוחת הבוקר והצהריים במכלים בהם ניתן לעשות שימוש חוזר. השתמשו בשקיות אקולוגיות (העשויות מנייר טבעי במקום אלו העשויות מהפלסטיק).

אכלו ירקות אורגניים
ירקות 'רגילים' רוססו בחומרי הדברה רעילים בתהליך הגידול, כיום ניתן לרכוש בארץ הן ברשתות השיווק והן אצל מפיצים פרטיים (כמו במושב נטעים, ביישוב הרדוף, באמירים ועוד..) ירקות אורגנים, ויש גם שרות מקוון המבצע משלוחים עד לפתח הבית. היתרון העיקרי של הירקות האורגניים תמון בכך שירקות אלו גודלו עם חומרי הדברה טבעיים, נקיים מכימיקאלים רעילים, לכן גם ירק אורגני אינו שטוף נקי יותר מירק שגודל בשיטה הקונבנציונאלית

רואות? ירוק הוא בהחלט הצבע שלכן






***כתבה זו כתובה בלשון נקבה אך היא פונה גם לקהל גברי****

3.8.09

במיוחד לכבוד הקיץ: כיצד לשמור על חופי הרחצה שלנו?

חופי הרחצה בארץ מזוהמים, אנו צריכים לעבור דרך ארוכה לפני שנוכל להסתכל עליהם ולהגיד "אח, איזה חוף נקי".
כדאי לשמור על החופים שלנו נקיים, כך שנוכל להמשיך לעשות בהם כיף; לצאת לריצת ג'וגינג, לטייל עם חבר/ה או עם הכלב, לעצור על סלע מרוחק ולזרוק חכה, לזרוק צלחת מעופפת וסתם להעביר זמן איכות. אנשים העבירו את זמנם על חופים אלו בהנאה כבר מאות שנים, לכן חובה עלינו לשמור על חופינו כך שגם בעתיד יוכלו אנשים לעשות כיף בחופי הים. על פי הסוכנות האמריקאית לשמירה על הסביבה (EPA) כך נוכל לעשות זאת:

  1. יש לשמור על תקינות מערכת ניקוז השופכין שלנו.
  2. אל תזרוק/י שאריות אשפה לכיור או לביוב.
  3. יש להקפיד על שימוש בחומרי הדברה וקוטלי מזיקים טבעיים ונקיים מכימיקאלים.
  4. אל תשליכו פסולת במקומות שאינם מיועדים לכך! האשפה מוצאת את דרכה למערכת הביוב ומשם היא הולכת לים ולחופי הרחצה.
  5. אל תשאירו לכלוך על החוף לאחר שביקרתם בו. חשוב לאסוף את כל השאריות גם של הגחלים.
  6. כשאתם על החוף, כדאי להשתמש בעקבות של אלו שהיו לפניכם, בנתיבים קיימים. הליכה או נסיעה על פיסות חוף בתוליות בהם מתקיימת מערכת חיים ביולוגית הורסת בתי גידול של חיות וצמחים רגישים החיים סמוך לים.
  7. אל תשתמשו בחוף כבית שימוש. אותו הכנ"ל גם לגבי החיות שלכם.
  8. השאירו את חיות הבר והצמחייה ללא הפרעה.
  9. השאירו כמה שפחות חתיכות פלסטיק וניילון בחוף, אלו נותרות בחוף שנים רבות אחריכם.
  10. השתתפו בתוכניות לניקיון חופים של המועצות האזוריות ועמותת לשמירת הסביבה.

10 הירקות עם הכי הרבה קוטלי מזיקים

הבדיקות נערכו על ידי קבוצות עבודה סביבתיות (http://www.ewg.org/) ופורסמו כחלק ממדריך קניה לקהל הרחב, בניסיון לחנך את הצרכנים לגבי בעיות סביבתיות והדרכים להימנע מסיבוכים רפואיים בחיי היומיום.
1. פלפל: ממוקם בראש רשימת הירקות עם הכי הרבה שאריות ומשקעים של קוטלי מזיקים, בפלפל בודד יש 11 סוגים שונים של קוטלי מזיקים....בפלפלים בכלל נמצאו סה"כ 64 סוגים שונים של קוטלי מזיקים.
2. סלרי: ממוקם שני ברשימת הירקות המזוהמים, "זכה" באחוז הבדיקות הגבוהה ביותר בהם נמצאו קוטלי מזיקים בדגימות הירק, עם 94.1%, ובנוסף האחוז הגבוה ביותר לסבירות של סוגים שונים של קוטלי מזיקים בירק בודד; עם 79.8% מהבדיקות חיוביות עבור יותר מסוג אחד של קוטלי מזיקים בכל דגימה. כך שלמרות שמחירי הסלארי זכו לעלייה בשנים האחרונות, מומלץ בהחלט לרכוש רק כאלו שגודלו אורגני.
3. כרוב: ירק העלים הראשון ברשימה ממוקם בסה"כ במקום השלישי והלא מכובד. 53.1% מהבדיקות שנערכו בדגימות הירק נמצא מספר שונה של קוטלי מזיקים. בנוסף נמצאו יותר מ: 10 סוגים שונים של קוטלי מזיקים בדגימה בודדת.
4. חסה: הבאה בתור ברשימה היא החסה, עם 9 סוגים שונים של קוטלי מזיקים בדגימה בודדת. ו- 57 סוגים שונים של קוטלי מזיקים בסך הכל. בעוד ששטיפת הירק בהחלט יכולה לעזור בהסרת חלק מקוטלי המזיקים מהירק, בחסה המקרה שונה, כיוון שהעלים דקים מאוד ואין בהם "בשר" (עובי) למשל כמו בבננה, לכן חסה היא ירק ששווה להשקיע מעט מאמץ וכסף ולחפש סוגים שגדלו רק באופן אורגני.
5. גזר: הירק הראשון ברשימה שגדל בתוך האדמה, בעל מטען גבוה מאוד של קוטלי מזיקים: 82.3% מהדגימות שנבדקו כללו קוטלי מזיקים, ו – 40 סוגים שונים של קוטלי מזיקים נמצאו בסך הכל. מסתבר שכמה ס"מ של אדמה לא מבטיחים כי הפרי יהיה נקי ממזיקים.
6. תרד: ירק העלים האחרון ברשימה מגיע במקום השישי. משתמשים בו בהמון מקרים כמו מטבלים, מרקים ואפילו ליצירת חשמל (באמת!), או פשוט להכנת סלט פשוט ואלגנטי.
7. תפוח אדמה: לוקח אותנו בחזרה לירקות הגדלים מתחת לאדמה. פקעות תפוחי אדמה מאובדות כבר יותר מ: 10,000 שנים על פי המהדורה המקוונת של הביטאון הביוטכנולוגי. בבדיקות נמצא כי הוא מכיל כמות גדושה ומלאה של 8 סוגים שונים של קוטלי מזיקים.
8. שעועית ירוקה: השעועית עשירה בוויטמין C, נמכרת קפואה, טרייה או בקופסאות שימורים, ובד"כ מוגשת כתרמיל שלם, ולכן אפשרות ההגנה היחידה מפני קוטלי מזיקים היא לשטוף אותה היטב. עקב כך אנו ממליצים לרכוש שעועית שגודלה באופן אורגני מתי שאפשרי.
9. קישוא ודלעת נמצאים ביחד במקום התשיעי.
10. מלפפון: סוגר את הרשימה במקום העשירי הוא המלפפון.