24.3.10

לקראת האביב: מכירה ביתית לאמהות ולאלו שבדרך

לקראת האביב ולבקשת לקוחותינו אנו יוצאות שוב במכירה, והפעם מתחילים את הקיץ בהנחות!

המכירה כוללת בגדי תינוקות מבית Kid'O, בגדים מכותנה אורגנית, לגילאי 0-שנתיים במחירים מוזלים!
עדיין ניתן לרכוש בגדי חורף במחירי סוף עונה...
* בנוסף בגדי הריון והנקה של שרון גולן במחירים מעולים


המכירה תתקיים ביום שישי ה-26/3 בין השעות 9:00 ל- 16:00 וביום שבת 27/3 בין השעות 12:00 ל-18:00
ברחוב אליהו מפרארה 27, תל אביב (שיכון דן)
 ***חניה בשפע***

22.3.10

מתנה לפסח, גננצ'יק - ערכת גינון פעילה לילדים

משחק מקורי לילדים!
גננצ'יק הנה ערכת גינון פעילה לילדים, המכילה ספר הדרכה והפעלה המקנה לילד את כל הדרוש בכדי לגדל פרח, תוך שילוב של ערכים חינוכים שונים: חזרה לטבע ולאדמה, עצמאות, משפחתיות ועוד.

"גננציק" הינו מוצר ישראלי ראשון מסוגו בארץ ובעולם.

תכולת הערכה:

1. ספר הפעלה והדרכה לילדים.
2. אדנית מעוצבת.
3. משפך צבעוני.
4. תערובת שתילה.
5. זרעי אביב - קיץ - טגטס מפושק.
6. דגל שם לאדנית.

הערכה מיועדת לגילאים 3 ומעלה
טובה כמתנה לימי הולדת, מתנה לחגים, מתנה חינוכית וכמשחק חינוכי לילד.מידות: אורך: 19 ס"מ, רוחב: 13 ס"מ גובה: 22 ס"מ.

3.3.10

המדריך לכביסה אקולוגית

לבשו את הבגד יותר מפעם אחת:
לחלק מאיתנו זה ממש קשה לשמוע (וישר קופץ לראש הקטע של הגרביים), אבל הדרך הכי פשוטה להפחית את כמות הכביסות היא לכבס פחות! לבשו את הבגד שלכם יותר מפעם אחת לפני שתשליכו אותו לסל הכביסה, זהו הצעד הראשון בדרך לשינוי הרגלי הכביסה שלכם למעט יותר אקולוגים וירוקים.
על פי מחקרים שנערכו על ידי UNEP בארה"ב, ניתן להפחית את צריכת החשמל ב 80% על ידי לבישת הג'ינסים שלכם לפחות 3 פעמים, רחיצתם במים קרים, ודילוג על פעולת המייבש והגיהוץ.
השתמשו בחומרי ניקוי אקולוגים:
חומרי ניקוי רגילים מכילים מרכיבים שאינם טובים לבריאותכם, לבגדים שלכם ולמערכת האקולוגית הסמוכה לברכות החמצון, היכן שמתנקזים מי השפכים. פוספט הוא אחד החומרים המרכיבים את הכביסה הרגילה, הוא יוצר פריחה צבעונית של אצות במים, המשחררת רעלנים ופוגעת במערכת האקולוגית הימית. על מנת להיות בטוחים כי אתם רוכשים מוצרים יותר אקולוגים, חפשו בתווית המוצר מה הם הרכיבים מהם עשוי חומר הכביסה עימו אתם משתמשים, וודאו כי המוצר מכיל חומרים מתכלים, נקי מפוספטים, ויוצר על בסיס רכיבים של צמחים וירקות (במקום יצור על בסיס חומרים פטרולים – מתעשיית הנפט), כל זה יבטיח לכם כי המוצר שרכשתם בריא לסביבה החל מתהליך הייצור ועד לתהליך השטיפה. מוצר שאינו מכיל רעלים המצויים באבקות הכביסה הרגילות יהיה עדיין יותר לעורכם. אלטרנטיבה אקולוגיות נוספות לחומרי ניקוי היא סבון אגוזים, העשוי מאגוזים הגדלים באופן טבעי, זהו חומר היוצר קצף קל כשהוא בא במגע עם מים, והוא בעל יכולת ניקיון מוגברת. לאחר השימוש החומר מתכלה לגמרי.
הכינו בעצמכם את חומרי הניקוי לכביסה:
"עשה זאת בעצמך" היא אולי הדרך הירוקה ביותר בה ניתן לבחור. יש צורך במספר לא רב של רכיבים שאת כולם ניתן למצוא במכולת הקרובה או בסופר מרקט. אין צורך בתואר "מהנדס כימייה" כדי לערבב את כל החומרים האלו ביחד. ואולי הכי חשוב, כך תדעו בדיוק מהי הנוסחה ממנה עשוי חומר הכביסה שלכם (ומה לא נמצא בתוכו). אחרי כמה ניסיונות תוכלו להוסיף גם שמנים טבעיים כדי לקבל ריחות טריים בחומר הניקוי הירוקים שהכנתם.
מקסמו את יעילות מכונת הכביסה שלכם:
אם יש לכם מכונת כביסה עם פתח עליון מהמאה שעברה, מרב הסיכויים שהיא צורכת כמות כפולה של מים בכל טעינה מאשר המכונות החדשות. מכונות כביסה עם פתח קדמי צורכת בממוצע בין 68 ל-95 ליטר מים בכל טעינה, בהשוואה ליותר מ: 150 ליטר מים במכונות הישנות. גם אם אתם לא מוכנים להחליף את מכונת הכביסה הישנה שלכם ישנם מספר דברים שאתם יכולים לעשות על מנת לשדרג את יעילות העבודה של מכונת הכביסה שלכם.
דבר ראשון, כבסו במים קרים. בהערכה גסה 90% מהאנרגיה המשמשת לשטיפת הבגדים הולכת על חימום המים, כביסה עם מים קרים תחסוך לכם מאות שקלים בשנה בחשבון החשמל. כיום יותר ויותר חומרי ניקוי מיועדים לבצע את העבודה גם בטמפרטורות קרות, הלבנים שלכם עדיין ישארו לבנים גם בלי שתחממו את המים. דבר נוסף, תפעילו את המכונה רק כשהיא מלאה בכביסה, מה שיבטיח שהמכונה עובדת על יעילות מקסימאלית. אם אתם מתקשים למלא את כל המכונה עם כביסה, תעבירו את המכונה למצב עבודה על פי המשקל, מה שיבטיח שטעינה חלקית של מכונת הכביסה תשתמש בפחות מים.
תלו את הכביסה לייבוש:
רק בארה"ב יש יותר מ- 88 מיליון מייבשי כביסה, כל אחד מהם פולט יותר מטון של פחמן דו חמצני לשנה, כיוון שמייבשי כביסה משתמשים בהרבה אנרגיה, ויתור על פעולת הייבוש יכול לעשות הבדל ענקי בתחום צריכת החשמל. בגדים מחזיקים יותר זמן מעמד כשתולים אותם לייבוש על חבל כביסה, הבלאי וההישחקות של הבגד גבוהים יותר כשמייבשים עם מייבש כביסה.
שפרו את עבודת מייבש הכביסה:
ייבוש הכביסה בתלייה על חבל לא חייבת להיות האפשרות היחידה. אם אתם דבקים במייבש הכביסה לחלק מהזמן (או בכל הזמן), כדאי לנקות את המסנן מסיבי הבגדים שנלכדו בו, ובכך לשפר את יעילות העבודה של מייבש הכביסה ולקצר את זמן הייבוש. אם במייבש הכביסה יש חיישני לחות מומלץ להשתמש בהם. זה מוריד אוטומטי את זמן הייבוש ומכבה את המייבש כאשר החיישנים מזהים כי הבגדים יבשים. הפחתת זמן הייבוש מאריכה את "חיי הבגד" כיוון שחום המייבש שוחק ופוגע בסיבי הבד, ובנוסף היא גם חוסכת הרבה אנרגיה. לכן חיישני לחות הם אופציה מאוד מומלצת במייבשי כביסה וכדאי לחפש אחר אופציה זו כשרוכשים מייבש כביסה חדש.
אנו ממליצים לנטוש לגמרי את השימוש בדפי המייבש, כיוון שברבים מהם מצואים כימיקאלים ונוירו-טוקסינים למיניהם הגורמים להיווצרות מחלת הסרטן כמו למשל טולואן (Toluene - ממיס תעשייתי רעיל) וסטירן (Styrene - חומר בידוד). דפי המייבש גם שוברים סיבים של בגדים מכותנה אורגנית, ובכך מקצרים את אורך חיי הבגד. במקום דפי המייבש אפשר לזרוק לתוך המייבש מספר עלי לוונדר בשביל ריחות מתוקים והרבה בריאות.
אל תגהצו אם אתם לא חייבים:
גיהוץ היא פעולה משעממת ומעיקה, אך לא בגלל זה אנו ממליצים שלא לגהץ; גיהוץ צורך המון אנרגיה וגיהוץ פוגע בבד. במקום גיהוץ פשוט תלו את הבגדים מיד לאחר שפעולת השטיפה הסתיימה. המים עדיין בתוך הבגד ופעולת הגרביטציה תמשוך את המים כלפי מטה ויחד עימם גם את רוב הקפלים. לבגדים עם קפלים פנימיים כמו מצעים ולבנים, וותרו על סחיטה הסופית, מה שישאיר אפילו יותר מים בבגד, ובכך ייצור פעולת משיכהחזקה יותר. אחר כך קפלו את הבגדים כשהם יבשים במקומות שבהם את רוצים כי יהיו הקפלים והניחו את הבגד מתחת לערמת בגדים בתוך הארון, מה שיגביר את הלחץ עליהם וישאיר אותם פחות מקומטים.
לכו למכבסות ציבוריות:
מכונות כביסה ומייבשי כביסה מסחריים אמורים להיות יותר יעילים מאשר הדגמים הביתיים, אז קחו את שק הכביסה שלכם למכבסה השכונתית. אם אתם משתמשים בשרותי כביסה ציבוריים חשוב לבדוק באיזה חומרי ניקוי משתמשים לצורך ניקוי הבגדים שלכם, אל תהססו לשאול את בעלי המכבסה או לבדוק בעצמכם מהם חומרי הניקוי שעימם משתמשים באותה המכבסה.
אל תשתמשו בניקוי יבש:
השיטה הרגילה לניקוי יבש היא בהחלט תהליך שאינו ירוק ואינו אקולוגי. רוב המכבסות של ניקוי יבש משתמשות בכימיקאל טטרכלורואתילן הנקרא גם Perchloroethylene או בקיצור Perc. מחקרים מראים כי חומר זה מסוכן לבריאותנו. חשיפה ממושכת לכימיקאל זה מגדילה את הסיכוי לחלות בסרטן הדם, הקיבה וצוואר הרחם אצל נשים. בנוסף עלולים להיווצר גירויים בעיניים, באף, ועל העור. בין יתר הנזקים נציין כי חשיפה ממושכת עלולה גם לפגוע בפוריות!
המזל הוא שיש אלטרנטיבות, דבר ראשון, אם אתם רוצים להימנע מניקוי יבש כחלק מהחיים שלכם, תתחילו בכך שתרכשו בגדים שלא דורשים כביסה בניקוי יבש- לכן, לפני הרכישה חשוב לקרוא את הוראות הניקוי הרשומות על גבי התווית. בנוסף, כדאי לדעת שפריטים עדינים, כולל אלו העשויים מקשמיר ומצמר כבשים, ניתנים לשטיפה ביד בקלות ללא סיכון של פגיעה בבגד.
לגבי פריטים שחייבים טיפול מקצועי – נסו להקטין את החשיפה אליהם, הימנעו מהזעה בתוך פריטים אלו. אחרי שאספתם את הבגד מהניקוי יבש אל תשאירו את הבגד בתוך השקית שעימו עוטפים את הבגד כיוון שהכימיקאל טטרכלורואתילן אינו מתנדף בצורה כזו ושאריות ממנו משתחררות רק לאחר הסרת הניילון מהבגד, מומלץ לתת לבגד "לנשום" במקום פתוח ומאוורר לפני שמכניסים אותו הביתה. כיום יש מכבסות ניקוי יבש המשתמשות בנוזל דו תחמוצת הפחמן במקום הטטרכלורואתילן. ניקוי לח הוא אלטרנטיבה מקצועית נוספת לניקוי יבש, בשיטה זו שוטפים את הבגד עם מים, הבגד נתון לפיקוח של בקרת מחשב לאורך תהליך השטיפה והייבוש, חומרי הניקוי מקצועיים ועדינים יותר מחומרי הניקוי הביתים, כל התהליך נעשה באמצעות ציוד מקצועי.