19.6.09

מספר טיפים לרכישת צעצועים ירוקים עבור ילדיך

קלישאה ישנה אבל נכונה אומרת, שהילדים והנכדים שלנו ירשו את העולם שאנו מכינים עבורם כיום, לכן מוטב שמה שאנו נותנים להם לא יעשה את חייהם קשים יותר בעתיד. אם זה לבד לא מספיק, מה לגבי העובדה שילדיך נוהגים ללעוס כל דבר שעובר להם בין הידיים. כיום התגברה המוטיבציה לוודא שילדינו משחקים במוצרים בריאים שעברו פיקוח, בתקופה האחרונה מתפתחת הנישה של הורים הבוחרים רק צעצועים אקולוגיים: עשויים מכותנה אורגנית ומחומרים טבעיים בלבד.
כמה עצות איך לבחור במוצרים ברי קיימא, צעצועים ללא רעלים עבור הקטנטנים, כך תוכל לעשות מעשה טוב עבור ילדיך ועבור הסביבה:

  1. חפש אחר המשפט: נקי מ: PVC. (פולי ווניל כלוריד). נראה כאילו חומר זה נמצא בכל מקום; חלק מצעצועי הבריכה, בובות, ואפילו בחלק מברווזי הגומי שתינוקות משחקים עימם באמבטיה. PVC משחרר רעלים לסביבה בכל מחזור החיים שלו, החל מהייצור ועד להטמנה. צעצועי PVC רבים גם מחילים phthalates (חומרים המוספים לחומרים פלסטיים למיניהם על מנת להוסיף גמישות). מחקרים אחרונים קושרים בין חומרים אלו לבין היווצרות סרטן והפרעות הורמונאליות. יש לציין שלא ידוע על השפעות לטווח ארוך של phthalates על צעירים. אף על פי כן אנו מצטרפים לרעיון שמניעה היום עדיפה על דאגות לבריאות מאוחר יותר.
  2. עץ זה טוב. חפשו אחר תווית "עץ נקי מרעלים" על מנת לוודא כי אתם רוכשים צעצוע בר קיימא, שיחזיק מעמד למשך דורות, הרבה יותר מאשר מוצרי פלסטיק זולים. מוצרי עץ עבור הקטנים שלנו, כאלו שלא עברו עיבודים וגימורים, אינם צבועים, כאלו שלתינוק בטוח ללעוס, ממש לא כמו פלסטיק שמכיל PVC. כשילדיך גדלו וסיימו לשחק עם צעצוע עץ בר קיימא, אפשר להעביר אותו לילד הבא או לאחיין או לתינוקת של השכנים, או אפילו למכור אותו ב: eBay. לצעצוע יהיו כעת חיים שניים.
  3. הורידו את המתח. בטריות נהפכו לטבע שני ברוב הצעצועים הנמכרים כיום. נוצרת בעיה כשנפטרים מהמוצר - בטריות זה אחד מהגורמים הכי מזהמים את האדמה במזבלות ואתרי פינוי זבל. כדאי גם להחליט האם כל הקולות הלא טבעיים שמשמיעים הצעצועים האלו מתאימים לתינוק שלכם. האם הילד שלכם לא יכול להישאר שמח, מבודר ובעל עניין עם צעצוע פשוט? כזה שגם יאפשר לך לשמור על שפיות הדעת. עבור הילדים הגדולים יותר, שממש חייבים להיות מעודכנים עם הגדג'טים הכי חדשים, חפשו אחר מוצר עם בטריות נטענות או כאלו שלא מזהמות את הסביבה.
  4. כמה נפלא בחוץ. הצעצוע הכי משתלם עלול בכלל לא להיות צעצוע. זה יכול להיות נטיעה של עץ בגינה או עציץ במרפסת, או מספר ירקות בגן קטן. פעילות גופנית עבור ילדיך היא מעולה. מחבואים, תופסת וכו'.. זוכרים? כשמוציאים אותם החוצה זה נותן אפשרות להתרוצץ מסביב ולשחרר קצת אנרגיה. תעשו כיף, תשתוללו, ותלמדו על הצומח והחי שמסביב לאזור מגוריכם. אתם בטח זוכרים את הזמן שביליתם בחוץ עם המשפחה והחברים כשהייתם צעירים... נסו שגם הילדים שלכם יזכרו.
  5. הקסם שביד שנייה. צעצוע ישן לא בהכרח פחות כייפי בפעם השנייה שמשתמשים בו. היום אפשר למצוא באתרי מכירה באינטרנט, בחנויות יד שנייה ובזרים. ותמיד ניתן לתת צעצוע יד שנייה למישהו אחר, ובכך ליצור לו חיים חדשים.
  6. רכשו מוצרים אורגניים. בדים מכותנה קונבנציונאלית מלאים בשאריות של קוטלי מזיקים וקוטלי חרקים שרוססו על הכותנה, הרבה יותר ממה שאתם רוצים לדעת...בדים מכותנה קונבנציונאלית רוססו ועברו גימורים עם כימיקאלים רעילים ומתכות כבדות. אנו מציעים "להוציא כרטיס אדום" עבור רכישת מוצרים כאלו לילדיכם! גם הסביבה תהנה יותר אם נפסיק כולנו לרכוש מוצרים מכותנה קונבנציונאלית. הכימיקאלים שבהם משתמשים לעיתים קרובות מידי, על מנת "לשפר" את גידולי הכותנה מזהמים את האדמה, את האוויר ואת מקורות המים סביב אזורי הגידול. חפשו אחר צעצועים אורגניים, וכאלו שנצבעו בצביעה מחומרים טבעיים בלבד, עם מילוי צמר. לחצו כאן בכדי להגיע לחנות של צעצועים אורגניים.
  7. צבעים לא רעילים. זה לא רק הצבעים שעל הקירות בבית שאותם יש לקחת בחשבון. הצבעים על הצעצועים של ילדיך חשובים לא פחות. היום ניתן למוצא צעצועים שצבועים עם חומרים נדיפים ומכילים חומרים אורגניים. יש היום יצרני בובות וצעצועים שמשתמשים בצבעים על בסיס מים.
  8. צעצועים עמידים. כשאתם רוכשים צעצוע עבור הקטנים, חשבו על כזה שיכול להחזיק לאורך זמן. צעצוע עמיד אומר שלא תצטרך לרכוש אחד נוסף עוד שבוע או שבועיים. צעצוע עמיד אפשר גם תמיד להעביר הלאה. זוהי החלטה פשוטה.
  9. צבעים. כל מה שברשימה יכול להיחשב בקלות "ירוק". אבל ברצינות, מה יכול להיות ירוק יותר מאשר צבעים ירוקים באמת? צביעה וציור יכולים לאפשר לילדים שלכם הזדמנות לגרות את היצירתיות שלהם ואת דמיונם. קנו צבעים לא רעילים וגירים ותנו לילדיכם להשתולל על כל מוצר החל מקופסא שהולכת לפח לדואר שהולך לזבל, וכלה בחומרים שמוצאים בחוץ כמו עצים וסלעים.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

נכון מאוד,
רק מתסתייגת ואפילו מתנגדת לצעצועים רכים ממולאים צמר.
זה גם צער בע"ח (ראיתם פעם גז?) וגם זיהום סביבתי (גידול כבשים).
למה לא לבחור באלטרנתיבה העדיפה והבריאה- כותנה?
פשוט מילוי מכותנה אורגנית!