3.8.09

10 הירקות עם הכי הרבה קוטלי מזיקים

הבדיקות נערכו על ידי קבוצות עבודה סביבתיות (http://www.ewg.org/) ופורסמו כחלק ממדריך קניה לקהל הרחב, בניסיון לחנך את הצרכנים לגבי בעיות סביבתיות והדרכים להימנע מסיבוכים רפואיים בחיי היומיום.
1. פלפל: ממוקם בראש רשימת הירקות עם הכי הרבה שאריות ומשקעים של קוטלי מזיקים, בפלפל בודד יש 11 סוגים שונים של קוטלי מזיקים....בפלפלים בכלל נמצאו סה"כ 64 סוגים שונים של קוטלי מזיקים.
2. סלרי: ממוקם שני ברשימת הירקות המזוהמים, "זכה" באחוז הבדיקות הגבוהה ביותר בהם נמצאו קוטלי מזיקים בדגימות הירק, עם 94.1%, ובנוסף האחוז הגבוה ביותר לסבירות של סוגים שונים של קוטלי מזיקים בירק בודד; עם 79.8% מהבדיקות חיוביות עבור יותר מסוג אחד של קוטלי מזיקים בכל דגימה. כך שלמרות שמחירי הסלארי זכו לעלייה בשנים האחרונות, מומלץ בהחלט לרכוש רק כאלו שגודלו אורגני.
3. כרוב: ירק העלים הראשון ברשימה ממוקם בסה"כ במקום השלישי והלא מכובד. 53.1% מהבדיקות שנערכו בדגימות הירק נמצא מספר שונה של קוטלי מזיקים. בנוסף נמצאו יותר מ: 10 סוגים שונים של קוטלי מזיקים בדגימה בודדת.
4. חסה: הבאה בתור ברשימה היא החסה, עם 9 סוגים שונים של קוטלי מזיקים בדגימה בודדת. ו- 57 סוגים שונים של קוטלי מזיקים בסך הכל. בעוד ששטיפת הירק בהחלט יכולה לעזור בהסרת חלק מקוטלי המזיקים מהירק, בחסה המקרה שונה, כיוון שהעלים דקים מאוד ואין בהם "בשר" (עובי) למשל כמו בבננה, לכן חסה היא ירק ששווה להשקיע מעט מאמץ וכסף ולחפש סוגים שגדלו רק באופן אורגני.
5. גזר: הירק הראשון ברשימה שגדל בתוך האדמה, בעל מטען גבוה מאוד של קוטלי מזיקים: 82.3% מהדגימות שנבדקו כללו קוטלי מזיקים, ו – 40 סוגים שונים של קוטלי מזיקים נמצאו בסך הכל. מסתבר שכמה ס"מ של אדמה לא מבטיחים כי הפרי יהיה נקי ממזיקים.
6. תרד: ירק העלים האחרון ברשימה מגיע במקום השישי. משתמשים בו בהמון מקרים כמו מטבלים, מרקים ואפילו ליצירת חשמל (באמת!), או פשוט להכנת סלט פשוט ואלגנטי.
7. תפוח אדמה: לוקח אותנו בחזרה לירקות הגדלים מתחת לאדמה. פקעות תפוחי אדמה מאובדות כבר יותר מ: 10,000 שנים על פי המהדורה המקוונת של הביטאון הביוטכנולוגי. בבדיקות נמצא כי הוא מכיל כמות גדושה ומלאה של 8 סוגים שונים של קוטלי מזיקים.
8. שעועית ירוקה: השעועית עשירה בוויטמין C, נמכרת קפואה, טרייה או בקופסאות שימורים, ובד"כ מוגשת כתרמיל שלם, ולכן אפשרות ההגנה היחידה מפני קוטלי מזיקים היא לשטוף אותה היטב. עקב כך אנו ממליצים לרכוש שעועית שגודלה באופן אורגני מתי שאפשרי.
9. קישוא ודלעת נמצאים ביחד במקום התשיעי.
10. מלפפון: סוגר את הרשימה במקום העשירי הוא המלפפון.

אין תגובות: