24.1.10

למה לאכול מזון אורגני?

1. כי זה יותר בריא: מזון אורגני מכיל רמות גבוהות של ויטמינים, מינראלים, אנטיאוקסידנטים – חומרים הנמצאים באופן טבעי במזון ותורמים להפחתת היווצרות מחלות בניהן סוגי סרטן שונים. הרבה יותר מהרמות המצויות במזון קונבנציונאלי.
2. כי זה לא מכיל תוספים לא טבעיים, חומרים משמרים, ותוספי ריח: מזון אורגני אינו מכיל hydrogenated fats (שומן שעבר תהליך מימניזציה- זהו תהליך שהורס את הרכיבים היעילים הנמצאים בשומן הבלתי רווי), צבעי מאכל מלאכותיים, ריחות מלאכותיים, ממתיקים מלאכותיים, או מונוסודיום גלוטמט, כל אלו יכולים לגרום לבעיות בריאותיות קשות.
3. אין קוטלי מזיקים: יותר מ: 400 סוגים של קוטלי מזיקים כימיים משמשים באופן שוטף ביצור של מזון קונבנציונאלי. משקעים של קוטלי מזיקים נמצאים במזון שאינו אורגני. בתפוח שגודל בחקלאות קונבציונאלית (מסורתית) יש בממוצע 20-30 רעלים על הקליפה, גם אחרי ששוטפים אותו.
4. ללא התאמה גנטית: אורגניזמים שהנדסו גנטית אינם מותרים לשימוש על פי הסטנדרטים לגידול מזון אורגני. אורגניזמים שהנדסו גנטית מהווים סיכון משמעותי לבריאות וסכנה לסביבה.
5. ללא אנטיביוטיקה או הורמונים: אנטיביוטיקה והורמונים ניתנים לחיות הגדלות בחוות קונבנציונאליות, והן גורמות לבעיות בריאות אצל בני האדם. לדוגמא, כיום מאמינים כי הורמונים המצויים בחלב ובבשר הם ככל הנראה הסיבה לבגרות המינית המוקדמת שאליה מגיעים, כיום,  ילדים בגיל צעיר מאוד.
6. אורגני אינו יקר יותר: למזון קונבנציונאלי יש עלויות נלוות שלעיתים אינן מפורסמות; סובסידיות של הממשלה התומכות ביצרני מזון גדולים, התמנה של חומרים מסוכנים, נזקים סביבתיים, מחלות ואשפוזיםהנגרמים עקב הרעלות מזון. כל אלה הם הוצאות נלוות הנרגמות עקב אכילת מזון שאיננו אורגני. אל דאגה - כולנו משלמים את המחיר עם המיסים.
7. הגנו על ילדיכם: ילדים רגישים לרעלים יותר ממבוגרים. ילדים צריכים לאכול מזון אורגני ולהימנע מתרבות הג'אנק פוד. לבחירה במזון בריא יש השפעה חשובה ובולטת על בריאות הילדים בעתיד.
8. סטנדרטים גבוהים: מזון אורגני מגיע בד"כ מגורמים אמינים, חברות וארגונים שחשוב להם לשמור על בריאותינו.
9. דאגה לבעלי החיים: סטנדרטים אורגניים לוקחים בשיא הרצינות את הדאגה לחיות. הטיפול המזעזע של רוב החוות בבעלי החיים אינו מקובל בסטנדרטים האורגנים.
10. יותר טוב לסביבה: חוות אורגניות אינן מזהמות את הסביבה ואת מי התהום עם קוטלי מזיקים. והן שומרות על מלאי של זרעים שאינם הונדסו גנטית.
11. שיא הטעם: הטעם האורגני הרבה יותר טוב! פירות וירקות מלאים במיץ ובטעם. נסו אותם בעצמכם ותיווכחו. ניסוי טעימה קצר מזה ומזה ותרגישו את ההבדל.
12. קונים סחורה מקומית: קניה של מזון שגודל באזור מגוריך חוסך אנרגיה. לא נדבר פה על העלויות החברתיות והסביבתיות הנגרמות עקב תחבורת מזון ודשנים מצד אחד לצד שני של העולם. גידולים שעושים מרחק קצר מהשדה לנקודת המכירה חוסכים אנרגיה. אל תהיו שותפים למערכת המבוססת על ניצול כח העבודה הזול בעולם השלישי.
13. תמכו בחוות חקלאיות קטנות ומקומיות: חוות אורגניות בד"כ מתאפיינות בבעלות ותפעול עצמאי. קניה של מוצרי מזון אורגנים תומכת בחוות אלו ועוזרת להם להתקיים. התאגידים הגדולים פחות מקצועיים מהחוות הייעודיות בצורה משמעותית.
14. תמכו במגוון הביולוגי (Biodiversity): הרבה תאגידי חקלאות מיישמים שיטה של יבול יחיד, על ידי גידול של אותו היבול על שטחי אדמה עצומים שנה אחרי שנה. שיטה זו פוגעת באופן דרסטי בפוריות האדמה ומגדילה את התבססות החקלאים על דשנים. כמו כן זה פוגע באיזון של המזיקים בשטחי הגידול. שדות שלמים של אותו היבול מושכים כמויות של חרקים שאוכלים את יבול הספציפי. החרקים מפתחים בהדרגה חסינות גנטית לקוטלי המזיקים ובכך מחייבים את החקלאים להשתמש מכמויות כפולות של קוטלי מזיקים ממה שהיה נהוג עד פני 50 שנה. חוות אורגניות מיישמות שיטה של החלפת היבולים משנה לשנה, החוות האורגניות עובדות עם האדמה ולא נגדה. רכישה של מזון אורגני תומך בגישה זו.
15. הגנו על החוואים: עובדי חוות החקלאות הקונבנציונאליות נחשפים לרמות גבוהות מאוד של רעלים חקלאיים, הרבה יותר מכל מגזר אחר באוכלוסייה. ההשפעה ההרסנית עליהם ועל משפחותיהם מתועדת היטב. רכישת מזון קונבנציונאלי אינה תורמת לשיפור מצבם.

אין תגובות: