12.9.09

דרכים שונות "לנקות" את הראש, ותוך כדי כך להשאיר עתיד עבור הכדור שלנו

דרכים שונות "לנקות" את הראש, ותוך כדי כך להשאיר עתיד עבור הכדור שלנו, או כיצד טיפול עצמי ראוי יכול לעזור לשמור את הכדור בו אנו חיים.
האם נרשמת לקורס יוגה? התחלת להתרחק מבשר, ולרכוש מוצרים בחנויות הבריאות שנפתחו בכל פינה? את נמנעת מחומרי ניקוי המכילים רעלים? אם כן, שימי לב: יותר מידי פטפטת על לקיחת אחריות על הגזרה ועל הבריאות שלך עלולים לתייג אותך כ"משוגעת בריאותית". המין האנושי יכול להתמודד עם "מזון מהיר" עד שהעורק הראשי של כל אחד ואחת יצעק לקצת רחמים, ללא התחשבות בסיכון שמישהו יקרא לך "היפוכונדרית".
קשה לשנות את התרבות האינטנסיבית בה אנו חיים, שינוי כזה לעיתים מתחיל משינוי שלנו, שינוי פנימי בראשנו. הנכונות לשינוי כוללת 2 דרכים: ראשית, נניח את היסודות לסידור מחשבותינו, ורק לאחר מכן נתחיל ב: "תכנות מחדש".
10 דרכים שיעזרו לך לחיות ירוק יותר:
חלק 1: טפלי בראש שלך:
שינה: שינה היא קריטית להתפתחות המח שלנו, ובנוסף, כיום מאמינים ששינה נחוצה בגיבוש, חיזוק וייצוב החוויות וההתנסויות שלך כשאת ערה.
התעמלות ותרגול: החשיבות של ביצוע תרגילי ספורט גדולה מאשר "ניפוח" שריר הזרוע שלך – התעמלות מסייעת ליצירת תאי עצב חדשים במרכז הלמידה והזיכרון במח שלנו.
הרגלי אכילה: המח הוא אולי האיבר הכי פגיע עקב הסכנות של החיים המודרניים. מומחים ממליצים על אכילת חומרים הנוגדים חמצון כמו לציטין, ויטמין C, ויטמין E וקואנזים Q10. איזון נכון של אומגה 3 ו-6 היא נחוצה. דיאטה העשירה בסוגי צמחים רבים חיונית למח שלנו.
קחי הפסקה מהטכנולוגיה: קחי צעד אחורה מהטלוויזיה, המחשב, הטלפון הסלולארי ומשחקי המחשב של הילדים על מנת לעורר ולהמריץ את היצירתיות שלך.
תחביבים והתעניינות: מצאי משהו שמעניין אותך להתעסק עימו על בסיס קבוע, רק בגלל שאת אוהבת את זה...
חלק 2: תכנות מחדש של הראש שלך:
תרגלי מודעות: שימת לב ומודעות, מוגדרת בבודהיזם כ: "ריכוז וערנות למחשבות, לפעולות ולמוטיבציה של כל אחד ואחת." במונחים "ירוקים" התיאור הכי טוב של מודעות הוא "הכרה וקבלה של אַחְרָיוּתִיּוּת (מחויבות למתן דין וחשבון על פעולות, נטילת אחריות). עצם היותך מודעת לעצמך, דורש יותר מלדבר על מודעות לעיתים קרובות, עלינו להיות אחראים לתוצאות האפשריות של מעשינו.
הכירי וזהי תלות הדדית: אין אנו חיים בבועות נפרדות – המוצרים שאנו צורכים, האוכל שאותו אנו אוכלים, והדרך בה אנו פועלים כלפי הסביבה (אם בכוונת תחילה או שלא) - לכל דבר יש מגוון השפעות מרחיקות לכת על כל אחד ואחת וכל דבר סביבנו. לכן יש להיות מודע לאפשרויות הקיימות: שימי לב לפעולותייך, בחני את סגנון החיים שלך לא ממקום של אשמה, אלא ממקום של דפוס חשיבה סקרן ויצירתי.
הביני את המדיה: לא משנה אם תתייגי אותם דתיים או חילונים, ימין או שמאל, רוב אמצעי התקשורת הינם גופים הנשלטים על ידי תאגידים הנמצאים בבעלות טייקונים כאלו או אחרים. וכולם חולקים מטרה זהה: לעשות רווחים על ידי מכירת מוצר בשוק נתון, וזאת על ידי המפרסמים. זה לא מזעזע שהמציאות העולמית והמקומית המוצגת על ידי בעלי אמצעי המדיה משקפת בסיס אינטרסים זהה של "שחקני המפתח" המעורבים במשולש האהבה אנוכי וקטנוני. לכן נמצא במדורי העיתונים ובפורטלים הגדולים, את "מדורי העסקים", אך לא את "מדור הפועלים". לכן אותם אמצעי מדיה יפרסמו פעם בשבוע את מדור הרכב אך לא את מדור האופניים. לכן כשבבורסה לניירות ערך באחד העם נרשמות ירידות זה מייצר כותרות. אך אם עוד שמורת טבע או שטח פתוח נדרס על ידי כביש חדש כמעט ואין סיכוי כי נזכה לשמוע על כך. תסכמי או לא עם הכתוב לעיל, אנו ממליצים לחשוב שנית מי בעל האינטרסים המעביר לנו את המידע, לא כך?
למדי להתבטא: כמה פעמים "נשכת" את הלשון, במקום להשמיע את דעותייך גם אם הן משייכות לפנאטיות-אקולוגית ולא לזרם הראשי. על תכפי את דעותייך על אחרים...זה לא מנומס. בכל אופן, אנו טועים באיזה שלב זה נהייה טבעי להיות חצוף? כדור הארץ הולך לאבדון עקב הזנחה בין לאומית, אך אנו מתוחים עקב היותנו מעליבים או פוגעים? על הסקאלה של תוקפנות, עמידה על דעותייך האקולוגיות חשובה יותר מנימוסייך – 90% מהדגים הגדולים באוקיינוסים נעלמו ב: 30 השנים האחרונות – בואו נדבר על זה בקול רם
• נעמוד מול הסרבנות: לאלו הבוחנים את הנחות היסוד מאחורי האקטיביזם הירוק, אנו מציעים שוב את משל "חגורת הבטיחות": בעוד שחלק מאיתנו רוכסים את חגורות הבטיחות על מנת להימנע מקבלת דוחות תנועה, רבים אחרים עושים זאת עקב אמת מידה בטיחותית. לא נחכה לראות רכב שהתהפך או שהיה מעורב בתאונת דרכים לפני שנהדק את חגורת הבטיחות. אנו ממליצים להדק את החגורה מרגע הכניסה לרכב, זה לא תמיד הכי נח, אך אם נגיע ליעדנו גם כשלא היינו צריכים את החגורה, אף פעם לא נצטער על כך שהשתמשנו בה. מוסר ההשכל הוא ברור – כדי להשתמש באותה המנטאליות כלפי שינוי האקלים – אל לנו להיות מודאגים האם תפקיד האנושות בהתחממות הגלובלית מתואר בהגזמה או לא - השחקנים היחידים שהם בעלי אינטרסים בקיבוע הסטאטוס קוו הם אלו המרוויחים מהאדישות שלנו ומהצריכה האדירה שלנו. אז למה לא לשנות את סגנון החיים שלנו, בטח כאשר עצם קיומנו נמצא על כף המאזנים.
***כתבה זו כתובה בלשון נקבה אך היא פונה גם לקהל גברי***

אין תגובות: