20.9.09

מספר דברים שלא ידעת על חקלאות אורגנית

רובנו מבינים כיום כי מזון אורגני הוא אופציה ירוקה יותר לכדור הארץ, אבל חקלאות אורגנית היא הרבה יותר מאשר רק לזרוע זרע באדמה, לחשוף אותו לשמש, להשקות ולדבר אל הצמח כשהוא גדל. חקלאות אורגנית היא מסובכת, מעניינת, ומשתנה בתדירות מרובה. הינה מספר דברים שאולי לא ידעת על חקלאות אורגנית:
1. חקלאות אורגנית מפרידה ומבודדת כמויות גדולות של פחמן, על ידי החזרת הפחמן לקרקע, ובכך היא מסלקת כמויות ענקיות של CO2 מהאטמוספרה בכל שנה.
2. חקלאות אורגנית מפחיתה עלויות ייצור באופן דרמטי: היא חוסכת הרבה כסף לחקלאים, כשזה מגיע להוצאות יומיות. לדוגמא גידול תפוזים: ההוצאה הבודדת הכי גבוהה בתהליך גידול התפוזים היא דשן סינטטי של פחמן מרוכז. הורדת ההוצאה הזו מהתהליך חוסכת המון עלויות, ומתווספת לעובדה שטביעת הרגל של הפחמן בפרי נמוכה בהרבה.
3. חקלאות אורגנית מתאימה את עצמה מהר יותר לשינויי אקלים: עקב השימוש האינטנסיבי בקומפוסט והמגוון ביבולים על אותה הקרקע. כמו כן חקלאות אורגנית מסוגלת לעמוד בפני שינויי אקלים קשים, כמו טמפרטורות גבוהות וממטרים חזקים. איך? המפלס הגבוה של חומרים אורגנים הנשמרים בקרקע במצב טוב עושה עבודה מועילה - הצמחים סופגים פחמן דו חמצני מהאוויר ומעבירים את רובו לקרקע לצמיתות.
4. חקלאות אורגנית לא תהרוג אותך: במחקר שנערך לאחרונה - הוכח
כי מה שנקרא "המרכיבים הלא פעילים" ב: Round-up יכולים להרוג תאי אדם גם במינונים מאוד נמוכים. השימוש ב: Round-up רחב ביותר: בגידולים חקלאיים, במשקי בית פרטיים, במדשאות ציבוריות. המסקנה היא שהמרכיבים הלא פעילים ב: Round-up אינם טובים עבורך. בנוסף לאמור, אנו מכירים את השמועות לגבי הסכנה התמונה באטראזין – סוג של קוטל עשבים (נמצא כי חומר זה יכול לגרום לבעיות פוריות ואנדרוגיניות בצפרדעים) אטראזין נמצא בשימוש רחב בחקלאות הקונבנציונאלית. לכן המסקנה היא כי הבריאות שלנו הרבה יותר בטוחה אם נצרך חקלאות אורגנית.

אין תגובות: